Dijital Dönüşüm ile Sigorta Sektöründe Zaman ve Verimlilik Avantajları
Sigortacılık sektöründe dijital dönüşüm kapsamında yeni nesil ürün, hizmet ve uygulamalar arasında özellikle dijital sigorta platformları, yapay zekâ destekli risk analizi ve müşteri hizmetleri, telematik ve IoT tabanlı sigorta ürünleri, siber sigorta ürünleri ve kişiselleştirilmiş sigorta çözümleri dikkat çekiyor. AXA Türkiye Teknik Başkanı Barış Altın, sorularımızı yanıtlayarak yapay zeka destekli iş modelleri hakkında bilgiler verdi


Dijital dönüşüm sigorta sektöründe nasıl bir rol oynuyor?
Dijital sigorta platformları, müşterilere hem poliçe alımından hasar bildirimine kadar tüm süreçleri çevrimiçi olarak gerçekleştirme imkânı sunuyor hem de zaman tasarrufu sağlıyor ve kullanıcı deneyimini iyileştiriyor. Yapay zekâ destekli risk analizi ve hasar çözümleri sigorta şirketlerinin daha doğru prim hesaplamaları yapmasına ve kötü niyetli yaklaşımların tespit edilmesine olanak tanıyor. Müşteri hizmetlerinde yapay zekâ kullanımı, 7/24 kesintisiz destek sunarak müşteri memnuniyetini artırıyor. Telematik ve IoT tabanlı sigorta ürünleri, sürüş davranışları ve ev güvenliği gibi alanlarda gerçek zamanlı veri toplayarak, sigorta şirketlerine daha iyi risk yönetimi ve kişiselleştirilmiş teklifler sunma fırsatı veriyor. Bununla birlikte sigortalılara da daha zengin deneyim imkanlarına ulaşmada maksimum verimlilik sağlıyor. Siber sigorta ürünleri, işletmeleri özellikle KOBİ’lerimizi artan siber tehditlere karşı koruyarak, dijital dünyada güvence sağlıyor.
Sigorta poliçelerinde kişiselleştirilmiş çözümler sunmak için kullanılan yeni
teknolojiler ve yöntemler nelerdir? Sigorta şirketlerinin müşteri deneyimini geliştirmek için uyguladığı stratejiler nelerdir?
Dijital sigorta platformları ve mobil uygulamalar, müşterilerin poliçe alımından hasar bildirimine kadar tüm süreçleri çevrimiçi olarak gerçekleştirmelerine olanak tanıyarak, sigorta işlemlerini daha erişilebilir ve kullanıcı dostu hale getiriyor. Bu dijital çözümler, müşterilere zaman kazandırırken, sigorta şirketlerine de operasyonel verimlilik sağlıyor ve müşteri memnuniyetinde önemli bir artı değer yaratıyor. Yapay zekâ ve makine öğrenimi teknolojileri, daha doğru ve hızlı risk analizi yaparak sigorta şirketlerinin kötü niyetli yaklaşımları tespit etme konusundaki mücadelesinde daha etkin rol üstlenmelerine olanak tanıyor. Örneğin, bu teknolojiler, müşterilerin geçmiş davranışlarını analiz ederek potansiyel riskleri öngörüyor ve böylece poliçe fiyatlandırmasını daha adil ve doğru bir şekilde yapabiliyor. IoT tabanlı ürünler, araçlardan evlere kadar birçok alanda gerçek zamanlı veri toplayarak riskleri önceden tespit edip azaltıyor. Bu sayede, sigorta şirketlerinin maliyetlerini düşürürken, müşterilere de daha güvenli bir yaşam sunuyor. Siber sigorta ürünleri, şirketlerin artan siber risklerine karşı koruma sağlayarak bu alandaki talebi karşılıyor ve sigorta sektörünün dijitalleşmesine önemli katkılar sağlıyor. Ayrıca, artan siber tehditler karşısında işletmelere güvenlik sunarak, veri ihlali ve siber saldırılardan kaynaklanan zararları da minimize ediyor.
Yapay zekânın sigorta sektörüne yansıması nasıl?
AXA Türkiye ekosistemi olarak; müşterilerimiz için her zaman en iyi hizmeti sunmayı amaçlıyoruz. Şirket içinde “YAVER” olarak adlandırdığımız AXAGPT, sigortacılık ürün, süreç ve deneyimini sürekli öğrenen LLM (Large Language Model) çok yakında bizlerle olacak. AXAGPT, yenilikçi çözümler konusundaki iddiamızın önemli bir göstergesi. Özellikle satış ve hasar çözüm merkezlerimizde çalışan arkadaşlarımız için fark yaratacak ve sektörümüzde ilk olacak bu uygulama ile sürdürülebilir gelişim ve büyüme hedeflerimiz doğrultusunda önemli bir ivme kazanacağız, acentelerimizin de daha verimli olmaları adına portföy yönetim becerilerini güçlendireceğiz. Halihazırda yapay zekâ ve makine öğrenimi teknolojilerini risk analizi ve kötü niyetli kullanım tespitinde kullanıyoruz. Hasarlı araç fotoğraflarını analiz ederek hasarın büyüklüğüne göre değişim ya da onarım kararını veren yapay zekâ temelli algoritmanın desteklediği AXAFast uygulamamızı kullanıma aldık. Bu alandaki hedefimiz tüm hasar tutarını otomatik hesaplayarak anında dosyaya işlemek. Aynı altyapıyı kullanarak konut poliçelerinde bildirilen temel hasarları tespit eden görüntü işleme uygulamamızı geliştirmeye devam ediyoruz.
Küresel krizlerin sigorta sektörüne etkileri nelerdir ve bu tür durumlara
hazırlık için hangi önlemler alıyorsunuz?
Bizim işimizin temelinde riskleri öngörmek ve bu riskler karşısında önlem alınması için ilgili faktörleri harekete geçirmek var. 9 yıldır üst üste gerçekleştirdiğimiz ‘Gelecek Riskleri Araştırması’nın son raporunda, gezegenimizin geleceğine dair bugün en büyük riskin iklim değişikliği olduğu gözüküyor. AXA Türkiye olarak kriz yönetimi planlarımızı sürekli güncelliyor, risk modellemelerimizi yapay zekâ ve veri analizleri ile güçlendiriyoruz. Ayrıca, rezervlerimizi güçlü tutarak bilançomuzu koruyor, müşterilerimize karşı sorumluluklarımızı garanti altına alıyoruz.