Mikro KOBİ’lerin büyüme hikayesi Tam Finans ile değer kazanıyor
Tam Finans, dijital dönüşümü sadece teknoloji yatırımı olarak değil; sahadaki mikro KOBİ’lerin gerçek hikâyelerini anlayan bir dönüşüm yolculuğu olarak görüyor. Yapay zekâ, veri ve insan deneyimini bir araya getiren marka, finansal kapsayıcılığı güçlendiren “Fijital” (fiziksel + dijital) iş modelini Türkiye genelinde uyguluyor.
Mikro KOBİ’lerin finansman ihtiyacını karşılamak amacıyla 2012 yılında kurulan Tam Finans, kuruluşundan bu yana teknolojiye yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor. İş modeli küçük hacimli fakat yüksek adetli işlemler üzerine kurulu olan Tam Finans, kredi kararlarını hızlı, doğru ve ölçeklenebilir biçimde verebilmek için dijital dönüşüm sürecine erken adım attı. Tam Finans’ın dijital dönüşüm yolculuğu, süreç bakış açısıyla şekillenerek sahadaki KOBİ’lerin ihtiyaçlarını anlamaya odaklandı. Bu yaklaşım, şirketin fijital iş modeli ile desteklerken, Tam Finans ekibinin tecrübesi, veriyi ve algoritmaları etkin biçimde kullanma becerisiyle birleşince, kredi kararlarının kalitesi önemli ölçüde arttı. İlk skor kartlarını tamamen kendi bünyesinde geliştirerek yapay zekâyı sistemine entegre eden marka, ilk kuruluş yıllarında kısıtlı veriyle çalışsa da sahadan gelen veriyi akademik yöntemlerle birleştirerek güçlü bir karar destek mekanizması oluşturdu. KOBİ finansmanında gerçekleştirdiği yeniliklerle beş yıldır Avrupa’nın en iyi KOBİ finansman sağlayan şirketi olan Tam Finans’ta, dijital dönüşümün kurum içinde yarattığı kazanımlar da öne çıktı. Bu kapsamda geliştirdiği skor kartları ve sahadan gelen verinin birleşimi, kredi riskinin daha doğru ölçülmesini sağlarken, robot yazılımlar manuel süreçleri minimize etti ve operasyonel verimlilikte ciddi artış sağlandı. Müşteri yanıt süreleri kısaldı, süreçler hızlandı, maliyetler düştü.
Yapay zekâ kullanımı ve otomasyonda öncü
Yaklaşık 10 yıl önce, yapay zekâ ve otomasyon kavramları henüz sektörde yeni konuşulurken bu alanda öncü adımlar atan Tam Finans, Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojilerini devreye alarak stres test programlarıyla veri ön işleme süreçlerini otomatikleştirdi. Bu sayede entegrasyon süreçleri hızlandı, müşteri yanıt süreleri kısaldı. Bugün ise Tam Finans, kredi risk ölçümünden karmaşık belgeleri işlemeye, segmentasyon ve müşteri davranışı analizlerinden çalışan seçim süreçlerine kadar birçok alanda yapay zekâdan yararlanıyor.
Ar-Ge ve bilimsel yaklaşımla ilerliyor
Tam Finans Ar-Ge Merkezi, Türkiye faktoring sektöründe banka dışı finans kuruluşları arasında ilk ve tek Ar-Ge merkezi özelliği taşıyor. Ar-Ge merkezinde geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve bilimsel çalışmalar akademik dünyada da yankı buluyor. Tam Finans Ar-Ge Veri Bilimi Ekibi ile Boğaziçi Üniversitesi tarafından hazırlanan ‘Semantic Chunking and Chain-of-Thought Reasoning for RAG-Based Document Processing’ başlıklı bilimsel çalışma, dünyanın en prestijli akademik platformlarından IEEE MLSP 2025 konferansına kabul edildi. Çalışma, yapay zekânın karmaşık belgeleri daha iyi anlayabilmesi için zincirleme düşünme yönteminin RAG tabanlı sistemlere entegrasyonunu sağlıyor.
Bir faktöring şirketinin bilimsel yayın üretmesine pek rastlanmadığına işaret eden Tam Finans CEO’su Hakan Karamanlı, “İşimizi analitik düşünce, veri ve bilgi üretimi üzerinden geliştirmeye inanıyoruz. Bu tür çalışmalar, hem sektörün geleceğini anlamamıza yardımcı oluyor hem de stratejik bakış açımızı derinleştiriyor” ifadelerini kullandı.
Tam Finans için her KOBİ’nin hikayesi önemli
Tam Finans, teknolojiyi bir altyapı yatırımı olmasının yanında, aynı zamanda kültür dönüşümü olarak görüyor. Çalışanlarına yönelik veri analitiği, yapay zekâ ve algoritmik düşünme eğitimleri düzenleniyor; akademik kurumlarla ortak programlar yürütülüyor. İnsan kaynakları süreçlerinde ise yapay zekâ tabanlı psikometrik değerlendirmeler kullanılarak dijital dönüşüme yatkın adaylar belirleniyor. Tam Finans, teknolojiyi insan temasının yerine değil, onu güçlendiren bir araç olarak konumlandırıyor. Finansal verisi kısıtlı ya da verisi hiç olmayan işletmeleri sisteme dahil etmek için alternatif skorlama yöntemleri geliştirdiklerini belirten Karamanlı, “Türkiye’nin dört bir yanında her ay 50 bin KOBİ ziyareti gerçekleştiriyoruz. KOBİ’lerimiz ziyaret edilmek, dinlenmek, anlaşılmak ve görülmek istiyor. Biz onların hikâyelerini anlıyor, onları dinliyoruz. Bizim için her KOBİ, kredi almaya değerdir; yeter ki doğru ticaret yapsın. Bizim için esas olan ticarettir” dedi.