AssisTT Anadolu'da İstihdam Sağlıyor
AssisTT, Türk Telekom’un yanı sıra birçok kamu kurumu ile sağlık, enerji, ulaşım, finans ve telekomünikasyon

AssisTT, Türk Telekom’un yanı sıra birçok kamu kurumu ile sağlık, enerji, ulaşım, finans ve telekomünikasyon gibi alanlarda faaliyet gösteren özel sektörden birçok şirketle stratejik iş ortaklıkları yapıyor.
AssisTT, güçlü teknolojik altyapısı ve etkin insan kaynağı yönetimiyle, hizmet anlayışını geleneksel çağrı merkezi işlevlerinin ötesine taşıyor. Bu kapsamda; çağrı alma ve dış arama hizmetlerinin yanı sıra, medya yönetimi ve mailing başta olmak üzere, kalite ve süreç yönetiminden telefonda satışına, müşteri tutundurma çalışmalarından lokasyon kiralama, personel ve altyapı teminine, tahsilat çalışmalarından backoffice hizmetlerine kadar birçok alanda müşteri odaklı çözümler sunan bir contact center olarak hizmet veriyor. AssisTT, Türkiye’nin dört bir yanında tüm bu hizmetleri müşterisine entegre bir şekilde sunabilecek yetkinliğe sahip tek şirket olma özelliğinin yanı sıra geniş hizmet ağı ve zengin ürün çeşitliliğine sahip Türk Telekom’un bir iştiraki olmasıyla da rakiplerinden farklılaşıyor.
Anadolu’da istihdam yaratıyor
AssisTT’in Türkiye’nin en büyük dış kaynak çağrı merkezi olmasında; hizmet anlayışı ve güçlü teknolojisi ile Anadolu’ya yaptığı yatırımların önemli bir payı bulunuyor. AssisTT çağrı merkezlerini ‘kalkınmada 1. derecede öncelikli illerde” açarak istihdama ve kalkınmaya katkı sağlıyor. Yatırımlarını büyük şehirlerin yanı sıra Anadolu’ya yöneltmesi ve bu şehirlerde özellikle gençlere ve kadınlara iş olanağı sağlamasıyla ekonomik canlanmaya önemli katkı sunuyor.
AssisTT’in insan kaynağının yüzde 60’ını çoğu Anadolu’nun farklı illerinde görev alan kadın çalışanlar oluşturuyor. AssisTT ayrıca, Anadolu’daki engelli vatandaşları, kendi ortamlarında kurduğu sistemlerle de çalışma hayatına dahil ediyor. AssisTT bu güçlü özelliği ile hem kadınlara hem engelli bireylere fırsat eşitliği de sunuyor.
Çalışan mutluluğuna önem veriyor
AssisTT, insan kaynakları politikaları ile de farklılaşıyor. “Mutlu çalışan-mutlu müşteri” anlayışıyla çalışma ortamı, oryantasyon programı, kariyer imkanları gibi farklı alanlardaki İK uygulamalarını yeniden yapılandıran AssisTT, bu uygulamaları sayesinde sektördeki en düşük turnover oranına sahip durumda.
AssisTT’e müşteri temsilcisi pozisyonu için başvuracak adaylarda; 18-35 yaşları arasında ve en az lise mezunu olma şartı aranıyor. İşe alım değerlendirmelerinde ayrıca düzgün diksiyon, etkili iletişim, kişisel gelişime verilen önem, stres yönetiminde başarı, takım çalışmasına yatkınlık ve etkin zaman yönetimi gibi ölçütler de dikkate alınıyor. Erkek adaylar için askerliğini tamamlamış veya en az 2 yıl tecil ettirmiş olanların başvuruları kabul ediliyor. İşe alım süreçlerinde pozisyonun gerektirdiği yetkinliklere sahip, kurum kültürü ve değerlerine uygun adaylar seçiliyor; tüm başvurulara gizlilik ilkesi kapsamında eşit fırsat tanınarak adil bir şekilde değerlendiriliyor.
AssisTT, işe alımdan sonra çalışanların kariyer basamaklarını tırmanmalarında yardımcı olmak için, onlara beceri ve yetenekleri geliştirmelerini sağlayacak birçok kurum içi eğitim programları da sunuyor. AssisTT’te, çağrı merkezi alanında kariyer sahibi olmak isteyen çalışanlar, yetenekleri doğrultusunda yönetici olma yolunda hızla ilerleyebiliyor. AssisTT’te 23 - 24 yaşındaki bir genç yönetici, 20 -25 kişilik bir ekipten sorumlu olabiliyor.
Çağrı merkezi sektörü yüksek gelişim potansiyeli taşıyor
TC Çalışma Bakanlığı İş Sağlığı ve İş Güvenliği Genel Müdürlüğü yönetiminde yapılan Sektörler Tehlike Sınıfları Değerlendirme Komisyonu toplantısında yapılan oylama sonucu, çağrı merkezi sektörü, “tehlikeli” kategoriden “az tehlikeli” kategoriye indirilmiş durumda.
AssisTT, sektörün gelişiminde negatif algı yaratan bu durumun değişmesini, sektörün geleceği adına son derece önemli bir gelişme olarak değerlendiriyor. AssisTT’e göre çağrı merkezi sektörü genç bir sektör olmasına karşın, kısa sürede önemli bir yol kat ederek gelecek vaat eden potansiyeli yüksek bir alan haline geldi. Bu gelişmeler doğrultusunda sektörün önemli oyuncularında çalışanların mesleki haklarına yönelik bir standart sağlandı. Diğer yandan, çağrı merkezleri geçici bir iş alanı gibi görülse de, aslında gençlere çok cazip kariyer olanakları yaratan bir sektör olarak nitelendiriliyor. Üstelik Çağrı Merkezleri Derneği’ne göre sektörün Türkiye’de 2023’te 300 bin kişilik istihdama ve 6 milyar TL’lik pazar büyüklüğüne ulaşma hedefi dikkate alındığında özellikle genç nüfus için önemli kariyer fırsatları bulunduğuna dikkat çekiliyor.