Fevzi Gandur Logistics hizmetlerini yurt dışına taşıyacak
Fevzi Gandur Logistics, e-ticaret markalarına siparişten depolama ve stok tutma aşamasına kadar kesintisiz ve profesyonel bir süreç yönetimi sağlıyor


Her modele uygun lojistik hizmeti sunan şirket; yurt dışında sadece e-ticaret merkezli oluşturduğu acente ağı ile hizmetlerini yurt dışına taşımayı planlıyor.
Tüm taşıma modellerinde entegre lojistik hizmetleri sunan Fevzi Gandur Logistics; fulfilment hizmetleri sayesinde, e-ticaret markalarına siparişten depolama ve stok tutma aşamasına kadar kesintisiz ve profesyonel bir süreç yönetimi sağlıyor. Stok kabul, kalite kontrol, ürün barkodlama, stok takip, sipariş toplama, fatura/irsaliye basım, sipariş paketleme, promosyon, broşür ekleme, kargoya teslim, iade kabulü, kontrol ve yeniden stoklara alma gibi birçok detayı gerçekleştirerek e-ticaret alanındaki yükü hafiflettiklerini dile getiren Fevzi Gandur Logistics Hava ve Deniz Taşımacılığı Genel Müdürü Hasan Şafak, “Müşterilerimizin e-ticaretin yanı sıra bayi ağıyla satışa sundukları ürünler bulunduğu takdirde, ürünlerin bayiye veya bayi adına son müşteriye gönderimlerini de sağlıyoruz. E-ticaretin en zorlu süreçlerinden birisi olan iade işlemlerini de, yine aynı servisimizin içinde müşterimizin belirlediği standartlarda gerçekleştiriyoruz” diyor.
Hatayı minimuma indiriyor
Şafak, satışlarını internet ortamına taşıyan satıcıların önemli bir bölümünün, etkin bir lojistik dış çözüm bulamadıkları için lojistik süreçlerini kendileri üretmek ve öğrenmek zorunda kaldığını belirtiyor. Uygun depolama alanları bulmanın, lojistik çalışanı istihdam etmenin, çalışanlara süreçleri öğretmenin, satış yapmak ve ürün geliştirmekten daha öncelikli hâle geldiğini ifade eden Şafak, sözlerine şöyle devam ediyor: “E-ticaret markaları ana işlerine odaklanmaları gerekirken, lojistik süreçleri ile uğraşıyorlar. Gerekli lojistik performansları karşılayamadıkları için de pazaryerlerinin uyguladıkları cezaların yanında, mutsuz müşteriler e-ticaret markalarını zorlayabiliyor. Binbir zorluğa rağmen iş hacmi büyüdüğünde, mevcut lojistik yapısını genişletmek veya yenilemek ihtiyacı da kaçınılmaz oluyor. Biz tam bu noktada e-ticaret markalarının omuzlarındaki lojistik yükü alıyoruz. Mevcut sürecimiz her modele göre kusursuz operasyonel süreçler barındırmakla birlikte; sürecimizi ve gereken kapasiteyi müşteriye özel taleplere göre de şekillendirebiliyoruz. Bu sayede müşterilerimiz tedarikçilerine, pazaryerlerine, kendi internet sitelerine, bayilerine, mağazalarına ve en önemlisi müşterilerine daha kaliteli zaman ayırabiliyorlar. Her dış kaynağa rahatlıkla uygulayabildiğimiz entegrasyon altyapısı sayesinde hem müşterilerimizin kendi sistemleri hem de pazaryerleri ile elektronik olarak haberleşerek hatayı minimuma indiriyoruz.”
Yurt dışında stok bulundurma imkanı
Hem ulusal hem de uluslararası alanda e-ticaret gelişmelerini çok yakından takip ettiklerini aktaran Şafak; şirket olarak, yurt dışında sadece e-ticaret merkezli oluşturdukları acente ağı ve yakın zamanda işlemleri tamamlanacak olan ‘uluslararası hızlı kargo taşımacılığı lisansı’ ile sundukları hizmeti yurt dışına bağlayacakları bilgisini veriyor ve ekliyor: “Diğer yandan uluslararası e-ticaret hizmetimizde hızlı teslimat sağlamak için e-ticaretin kaçınılmaz istikameti olan Avrupa ve Amerika pazarlarında depolar organize ederek, müşterilerimize bu bölgelerde stok bulundurma imkanı sunacağız.”
Yeni çözümler gerekecek
Pandeminin çoğu şeyi değiştirdiği gibi alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdiğine değinen Şafak, “Değişime en kapalı olduğunu düşündüğümüz insanların bile internetten sipariş verdiğine şahit oluyoruz. Üstelik bu daha başlangıç. Bizler e-ticaretin sağladığı avantajlara alıştık ve her geçen gün daha fazla insan bu alışkanlığı ediniyor” diyor. Önümüzdeki dönemde hiç tahmin edilmeyen ürünlerin de bu ekosisteme dahil olacağını belirten Şafak, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Bu da ister istemez depolama, stok yönetimi ve son teslimat noktalarında lojistik zorluklarıyla birlikte yeni çözümleri gerektirecek. Bu doğrultuda hem kullandığımız teknolojilerde hem de iş yöntemlerinde etkin değişiklikleri hayata geçirmek zorundayız. Şirket olarak, gereken kaynağı ayırarak sektörün önemli geliştiricilerinden olmayı hedefliyoruz.”