Hakkı Okan YELOĞLU
Yazar
Teknolojik inovasyonların yayılımında iletişim kanalları sorunu
Ortaya inovasyon olarak nitelendirilen bir ürün veya hizmet ortaya çıktığında, bunun firmaya katacağı değer göreceli olarak değişir. Bu görecelilikse bireylerin, işletmelerin ve toplumun bu inovasyonu ne derece algıladığı ile yakından...
Ortaya inovasyon olarak nitelendirilen bir ürün veya hizmet ortaya çıktığında, bunun firmaya katacağı değer göreceli olarak değişir. Bu görecelilikse bireylerin, işletmelerin ve toplumun bu inovasyonu ne derece algıladığı ile yakından...
Dış teknoloji ediniminde takım oluşturma neden önemli?
İşletmelerin etkileşimde bulunduğu sektörlerde bulunan işletmelerle doğrudan veya dolaylı rekabet etmelerinde de edinecekleri teknolojinin payı büyük. Bu yüzden işletmelerin teknolojiyi hangi yollarla edineceği kararının verilmesinde, üst...
İşletmelerin etkileşimde bulunduğu sektörlerde bulunan işletmelerle doğrudan veya dolaylı rekabet etmelerinde de edinecekleri teknolojinin payı büyük. Bu yüzden işletmelerin teknolojiyi hangi yollarla edineceği kararının verilmesinde, üst...
İş yerinde çatışma yenilikçi davranışı öldürür mü?
Pandemi sürecinde, bireylerin normal çalışma düzenindeki her türlü etkileşim farklı yönlere doğru yönelim gösterdi. Bu etkileşimlerden biri olan bireyler arası çatışma konusu bu süreçte daha da öne çıktı. Çatışmayı sadece olumsuz...
Pandemi sürecinde, bireylerin normal çalışma düzenindeki her türlü etkileşim farklı yönlere doğru yönelim gösterdi. Bu etkileşimlerden biri olan bireyler arası çatışma konusu bu süreçte daha da öne çıktı. Çatışmayı sadece olumsuz...
İşletmelerde yaratıcılık ve yenilikçilik olgusu
Son yıllarda işletmelerde yenilik ve yaratıcılık kavramları birey, grup ve örgüt bağlamında sıkça ele alınan ve tartışılan bir konu olarak karşımıza çıkmakta. İşletmelerde, bireylerin ve bireylerin oluşturduğu grupların işletme...
Son yıllarda işletmelerde yenilik ve yaratıcılık kavramları birey, grup ve örgüt bağlamında sıkça ele alınan ve tartışılan bir konu olarak karşımıza çıkmakta. İşletmelerde, bireylerin ve bireylerin oluşturduğu grupların işletme...
Teknolojiyi kullanmada kronik sorun: Teknofili
Teknoloji bu kadar hızla gelişirken, teknolojiye karşı tutum ve davranışların bu gelişmelere göre farklılaşması bireyleri iki uç noktaya götürebiliyor. Bunlardan birincisi teknolojilerin etkilerinden dolayı ortaya çıkan kaygı ve korku olarak...
Teknoloji bu kadar hızla gelişirken, teknolojiye karşı tutum ve davranışların bu gelişmelere göre farklılaşması bireyleri iki uç noktaya götürebiliyor. Bunlardan birincisi teknolojilerin etkilerinden dolayı ortaya çıkan kaygı ve korku olarak...
Teknoloji kullanımından teknoloji yönetimine geçişin gerekliliği
Genel olarak bakıldığında, teknolojinin kullanımı bizlere günlük hayatta oluşan her türlü konuyla ilgili bilgi edinmemizi dolaylı ve direkt olarak sağlıyor. İster birey ister işletme düzeyinde olsun, teknolojinin doğru ve verimli bir şekilde...
Genel olarak bakıldığında, teknolojinin kullanımı bizlere günlük hayatta oluşan her türlü konuyla ilgili bilgi edinmemizi dolaylı ve direkt olarak sağlıyor. İster birey ister işletme düzeyinde olsun, teknolojinin doğru ve verimli bir şekilde...
İşletmeler arasındaki rekabette veri analizinden veri analitiğine geçiş
Günümüzde özellikle teknolojinin farklı alanlara daha fazla destek vermesiyle, bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağladığı imkanlar sayesinde gittikçe kızışan ve farklı boyutlara dönüşen rekabetin işletmeler tarafından ne şekilde algılandığı...
Günümüzde özellikle teknolojinin farklı alanlara daha fazla destek vermesiyle, bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağladığı imkanlar sayesinde gittikçe kızışan ve farklı boyutlara dönüşen rekabetin işletmeler tarafından ne şekilde algılandığı...
İletişimdeki teknofobiye karşı olası çözüm: Teknolojik bilinç ve idrak
Mevcut etkisi hâlen devam eden ve olası etkilerinin ilerleyen dönemlerde kestirilmesi net olmayan pandemi sürecinde özellikle sosyal medya başta olmak üzere iletişimin türleri, niteliği birey ve işletmelere çok farklı şekilde değişim gösterdi....
Mevcut etkisi hâlen devam eden ve olası etkilerinin ilerleyen dönemlerde kestirilmesi net olmayan pandemi sürecinde özellikle sosyal medya başta olmak üzere iletişimin türleri, niteliği birey ve işletmelere çok farklı şekilde değişim gösterdi....
Teknoloji yönetiminde stratejik bakış açısı neden gerekli
Günümüzde hem akademik alanda hem de uygulamada teknolojiyle ilgili hızlı değişimlerin takibi ve bu değişimlere ayak uydurmak için bireylerin, toplumların, işletmelerin hatta sektörlerin uyum gösterme çabaları çok ciddi düzeyde önem kazanmaya...
Günümüzde hem akademik alanda hem de uygulamada teknolojiyle ilgili hızlı değişimlerin takibi ve bu değişimlere ayak uydurmak için bireylerin, toplumların, işletmelerin hatta sektörlerin uyum gösterme çabaları çok ciddi düzeyde önem kazanmaya...
Pandemi sürecinde üniversite-sanayi iş birliklerinin önemi
Pandemi sürecinde üniversitelerin üretmiş olduğu teorik bilgilerin, fikirlerin, buluşların veya modellerin sanayi ile buluşturulması önem düzeyini artırıyor. Diğer yandan, sanayinin daha uygulamaya yönelik bilgi, beceri ve sahadan elde ettiği...
Pandemi sürecinde üniversitelerin üretmiş olduğu teorik bilgilerin, fikirlerin, buluşların veya modellerin sanayi ile buluşturulması önem düzeyini artırıyor. Diğer yandan, sanayinin daha uygulamaya yönelik bilgi, beceri ve sahadan elde ettiği...
Pandemi sürecinde işletmelerdeki bilgi yönetimi neden daha etkin olmalı?
Pandemi sürecinin işletmeler üzerindeki etkisinin yeniden ciddi bir şekilde hissedilmeye başlanmasıyla birlikte, sektörlerde bulunan işletmeler birbirlerinin farkında olmaya ve buna bağlı olarak rekabetin düzeyi de farklılaşmaya başladı. Farklı...
Pandemi sürecinin işletmeler üzerindeki etkisinin yeniden ciddi bir şekilde hissedilmeye başlanmasıyla birlikte, sektörlerde bulunan işletmeler birbirlerinin farkında olmaya ve buna bağlı olarak rekabetin düzeyi de farklılaşmaya başladı. Farklı...