DİJİTALLEŞMEYİ YAKALAMAK YA DA YAKALAYAMAMAK, İŞTE BÜTÜN MESELE BU!

KOBİ’lerin dijitalleşme sürecini etkin bir şekilde yönetmesi, bütün süreci içselleştirerek doğru zamanda yeni stratejiler geliştirip uygulaması, dijital dünyayı yakalaması gerekmektedir. Yeni düzenin içinde var olmak ya da olmamak, işte tüm mesele budur.

DİJİTALLEŞMEYİ YAKALAMAK YA DA YAKALAYAMAMAK, İŞTE BÜTÜN MESELE BU!
kobiaktuel
kobiaktuel
02 Ekim 2019 Çarşamba 11:46

Teknolojinin baş döndürücü bir hızla gelişmesiyle birlikte rekabetin daha keskin ve büyük hissedildiği markalar dünyasında, konvansiyonel ticaret ve iletişim kalıplarının yavaş yavaş yıkıldığı aşikâr bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor. Günümüzde dijital dönüşüm ile gelen değişim sürecine direnen, standartlaşmış satış ve pazarlama yöntemlerine başvuran ve bunları statik planlarla uygulamaya çalışan markaların ise her geçen gün biraz daha kan kaybettiği görülüyor. Bu noktada bulundukları pazar dinamikleri içerisinde sadece büyük ve köklü markaların değil, aynı zamanda KOBİ’lerin de bu süreci etkin bir şekilde yönetmesi, stratejik olarak dijital hamlelerini doğru ve yerinde gerçekleştirmesi gerekiyor; çünkü bütün markalar için temel mesele dijitalleşmeyi yakalamak ya da yakalayamamaktır. Bu bağlamda, KOBİ’ler için uzun ve meşakkatli bu dijital serüvende dikkat edilmesi gereken altın kurallar söz konusudur.  Web Sitesinin Hazırlanması Öncelikli altın kural web sitesidir. Web sitelerini oluştururken, KOBİ’lerin ihtiyaç analizlerini yapmaları ve potansiyel hedef kitlelerini iyi bir şekilde tanımlamaları gerekiyor. Web sitelerinin tasarımında logo, renk, yazı karakterleri ve görsellerin markalama çalışmalarında mühim bir yer tutuğu atlanmamalıdır. Potansiyel hedef kitlenin maksimum faydayı sağlayabileceği özgün, ilgi çekici ve güncel içerikler geliştirilmelidir. Dijital dünyada kullanıcı dostu olarak tasarlanan web sitelerinin markaların dijital itibarına katkı sağladığı ve hedef kitle nezdinde kuruma karşı güven oluşturduğu unutulmamalıdır. E-Ticaret Platformları Dijitali yakalamanın en önemli altın kurallarından biri de markaların e-ticaret platformlarda yer almasıdır. Bilişim Sanayicileri Derneği’nin “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü 2018” raporuna göre, e-ticaret sektörü, yüzde 42 büyüme ile 59 milyar 900 milyon liralık hacme ulaşmıştır.  Bu süreçte ekonominin itici güçlerinden biri haline gelen e-ticaret, KOBİ’ler için büyük sorumlulukları da beraberinde getiriyor. Bunlar; sistem güvenliği, ödeme yöntemleri, depo-stok, tedarik, sipariş-kargo ve müşteri ilişkileri yönetimidir. Tüketiciler açısından bakıldığında ise e-ticaret; zaman ve ekonomik kayıplarının minimize ediyor, daha fazla seçim şansı sunuyor ve ürün veya hizmetlere kolay ve rahat bir şekilde erişim sağlıyor.   Sosyal Medya ve Veri Analizi Dijital ekosistemde, üretici ve tüketiciyi kesiştiren sosyal medya markların dijital vitrini haline gelmiştir. We Are Social’ın 2019 raporuna göre, Türkiye’de yüzde 63’lük penetrasyon oranıyla toplam 52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı mevcuttur. Bu rakamlar, giderek dijitalleşen bir toplumun göstergesi niteliğindedir. Dijitalleşmenin nabzını tutan sosyal medya platformlarında yapılacak olan çalışmalarda; paylaşım sıklıklarına dikkat edilmesi, kaliteli görsellerin kullanılması, metin ile görsellerin uyumlu olması, video içeriklerinde ürün veya hizmetler hakkında detaylı bilgilerin verilmesi, aktif olunması ve tüketiciyle şeffaf ve çift yönlü bir iletişimin kurulması gerekiyor. Bu durum potansiyel hedef kitlenin dikkatini çekerek paylaşım arzusu yaratacaktır. Bir diğer altın kural ise veri analizidir. Sistemli toplanan verilerin analizlerinin etkin ve doğru bir şekilde yapılması KOBİ’ler için verimliliği artıracaktır.

Duygu Aydın ASLANER

Dr.Öğretim Üyesi

 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.